Rozhovor s Fernandem Alonsem

18. prosince 2007 v 11:15 | Kristýna |  Rozhovory
Rozhovor s Fernandem Alonsem
Fernando, jste novým jezdcem stáje Renault. Jste spokojený?
Ano, velmi spokojený. Všichni ví, jak je Renault skvělý tým a čeho všeho ve formuli 1 dosáhnuli. Také nesmíme zapomenout, že jsme společně získali tituly v letech 2005 a 2006. Měl jsem možnost být součástí těchto úspěchů. Je to jeden z největších týmů, s podporou důležitých společností. A je to tým, který ví jak vyhrávat.
Bylo to dlouhé čekání? Jak jste se cítil v minulých týdnech, když jste čekal na rozhodnutí?
Abych byl upřímný, první tři týdny v listopadu jsem byl na dovolené, kterou jsem opravdu potřeboval. V té době jsem kompletně formuli 1 vypustil. Rozhodnutí který tým zvolit mi nezabralo více než týden, protože já a lidé kolem mě jsme věděli naprosto jasně, co chceme.
Proč jste si vybral Renault? Kolik jste měl možností?
Možnosti… abych řekl pravdu, všichni víme, že to není jednoduché. Jsem jedním z 22 lidí, kteří mají možnost každý rok usednou za volant vozu formule 1 a jsem dokonce více privilegovaný v tom, že jsem si mohl dovolit opustit jeden velký tým, a přejít do jiného velkého týmu, zatímco je zde tolik jezdců, kteří ani nikdy nedostanou možnost usednout do vozu formule 1. Rozhodnutí to nebylo jednoduché. Chtěl bych poděkovat všem ostatním týmům za jejich zájem o spolupráci se mnou. Renault jsem si vybral vzhledem k jejich vazbě k formuli 1 a díky tomu všemu, čeho na trati dosáhli.
Uvědomujete si, kolik pozornosti jste přitahoval?
Ne tak docela, protože, jak jsem řekl, první tři týdny jsem byl na dovolené. Ale hned jak jsme začali zkoumat naše možnosti, všimli jsme si, že všechny noviny a webové projekty informovaly, že jsme v kontaktu s těmi a těmi týmy. Informace byly většinou o tom, že chci jednoletý kontrakt nebo tříletý. Dokonce bylo několik zpráv, že jsem přímo navštívil některé továrny, anebo že si dám rok volna. Tehdy jsem si uvědomil co se děje a byla zábava číst každé ráno noviny.
Nemyslíte že je normální, že lidé chtějí vědět kde pojedete, nebo zda budete bez místa?
Nuže, nikdy by se nestalo, že bych neměl za koho závodit příští sezónu. Jistě, nebylo to jako rozhodnutí zda si vzít černé nebo šedé kalhoty. Mluvíme o velmi důležitém rozhodnutí a vzhledem k tomu, že se za volant nedostanu dříve než v lednu, nijak jsem nespěchal. Chápu zvědavost lidí, fanoušci mě vždy velmi podporovali. Stále si pamatuji, kolik lidí mě podporovalo a jak moc se mě to dotklo. Možná jsem nevěděl, co vše jim bylo předkládáno, protože zde je určitá forma soutěživosti mezi novinami v tom, kdo přinese danou zprávu jako první. Až příliš mnoho toho bylo vymyšleno…
Jakou známku byste si dal za minulou sezónu u McLarenu?
Není jednoduché zhodnotit sezónu jen známkou nebo číslem. Navzdory tomu co si lidé myslí, je jisté, že sezóna 2007 pro mě byla velmi dobrá. Moc se mi nelíbí, že si lidé nepamatují, že jsem 20 kol před koncem závodu v Brazílii stále mohl vyhrát titul. Potom se ale Kimi dostal před Massu a získal body, díky kterým se stal mistrem světa. Na začátku sezóny bych se podepsal pod to, abych mohl bojovat do posledních kol o mistrovský titul.
Co se stane v další sezóně?
To je otázkou, kterou si kladou všichni. Nikdo na ni však nezná přesnou odpověď. Víme to, že týmy jako Ferrari budou vždy favorité. Také týmy, které měly problémy s přechodem na pneumatiky Bridgestone, doufejme vše vyřešily a budou zpět na vrcholu. Možná bude Renault opět jeden z nejlepších týmu. Pro Renault je nyní důležité, aby se dostal na vrch žebříčku již při prvních testech v lednu a dostal se co nejblíže k pódiu nové sezóně. Tento rok se trápili více než dost.
Budete v roce 2008 znovu bojovat o mistrovský titul?
Uvidíme, co půjde dělat. Neměli bychom předbíhat. První věcí bude nasazení R28 v lednu a poté pokračovat v práci tak, abychom na první Grand Prix měli nejlepší možné auto. Stejné výzvě jsem čelil na začátku tohoto roku a jsem si jistý, že se to může podařit znovu. Poté budu muset mít perfektní sezónu a doufat, že ostatní nebudou příliš rychlí.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama